בריאות ורפואה

שתלים לשיניים – החיוך המושלם, הטיפול המושלם

כל מי שסבל אי פעם משיניים חסרות, יודע שמדובר בחוסר נוחות אסתטית ראשונה במעלה. בזכות הרפואה המתקדמת, כיום ניתנים טיפולים משקמים הניצבים בחזית הפיתוח ומעניקים לכל אלו הסובלים מבעיה זו מראה משוקם ונוצץ. אחד הטיפולים הבולטים הוא השתלת שיניים. על איזה צורך הוא עונה, במה מדובר וכיצד זה עובד?

מדוע חשוב לטפל בשיניים חסרות?

שיניים חסרות עלולות לפגוע בבטחון העצמי של האדם וברצון שלו לחייך בפה מלא, אך מלבד חוסר הנוחות האסתטי, שיניים חסרות יוצרות מכשולים נוספים, החל מכשלים בדיבור, בלעיסה ובבריאות השיניים הכללית. על כן, חשוב מאוד לא להזניח את הטיפול ולפנות לייעוץ מקצועי בהקדם.

כיצד מאבדים שיניים?

על אף שהשיניים שלנו מתוכננות כך שהן אמורות להישאר איתנו שנים ארוכות ולשרת אותנו נאמנה, פגעים מסוגים שונים עלולים לגרום להם לנשור. החל מפגמים מולדים, דרך ריקבון אוטיפול שורש שנכשל ועד לטראומה בחלל הפה (כתוצאה מתאונה) והגעה לגיל מבוגר (שחיקה), ישנן דרכים רבות לאבד את השיניים ולגרום לכך שהן לא יצמחו שוב בדרך טבעית.

ד"ר שמעון סלוק - מרפאה מתקדמת לרפואה שיניים
השאירו פרטים וניצור איתך קשר :





למי מיועד הטיפול?

השתלת שיניים מיועדת לכל מי שרוצה שיניים חדשות וטבעיות עם מראה נוצץ, לכל מי שחסרות לו שיניים (עקב הגעה לגילאים מבוגרים, בעקבות תאונה או ריקבון) ולכל מי שמעוניין להחליף את הפתרון הזמני של שיניים תותבות בפתרון קבוע ונוח יותר. בשני העשורים האחרונים, שתלי שיניים הפכו להיות הפתרון האולטימטיבי והנוח ביותר, וגם זה שהוכח כיעיל ביותר, המהווה תחליף לשיניים הקבועות של האדם. בפניה למומחה, ניתן להגיע לתוצאה מושלמת, מדויקת ובעיקר – טבעית.

מדוע דווקא שתלים?

השתלים נחשבים לעמידים וחזקים יותר מכל טיפול אחר (כגון שיניים תותבות או גשר), כיוון שהם מהווים פתרון קבוע. בנוסף, ניתן לשלב את השתלים עם טיפולים נוספים כדי להגיע לתוצאה מקסימלית, ולא כשתל העומד בפני עצמו. למשל, ניתן להשתמש בשתל כתומך לגשר המחליף שיניים חסרות או ככתר המחליף שן חסרה אחת, או לשלב שיניים תותבות עם שתל, כדי לתרום ליציבות מבנה השיניים.

האם הטיפול מתאים לכל אחד?

ככל שעובר הזמן והפיתוח הרפואי מתקדם, כך גם כמעט ואין מועמדים שאינם מתאימים לטיפול. כדי להבין האם אתם מועמדים מתאימים, עליכם לפנות אל רופא השיניים שלכם, מומחה חניכיים, מנתח פה ולסת או מומחה לשיקום לפגישת ייעוץ.

השתלת שיניים: התהליך

בפגישת הייעוץ, הרופא יערוך בדיקה מקיפה של השיניים והחניכיים, מה שעשוי לכלול גם בדיקת סי.טי וצילום רנטגן, שמטרתן לומר לנו האם מבנה העצם מתאים להשתלה ולאחר מכן גם לקביעת המיקום המדויק בו יונח השתל. לאחר הגעת תוצאות הבדיקה, בשילוב עם שקלול נתונים נוספים (הגיינה כללית, מצב רקמות הפה ומחויבות לתהליך), תינתן אבחנה, ייעוץ להמשך ותכנית טיפול.

מכאן, ישנן כמה אפשרויות: ייתכן וההשתלה והשיקום יבוצעו בתום פגישת הייעוץ וייתכן וידרשו הליכים נפרדים – החדרת שתל, החלמה ולאחר מכן הליך השיקום. הדבר תלוי, כמובן, במצב השיניים ובאבחנתו של הרופא המומחה, שיקבע האם יש צורך בסדרת פגישות וטיפולים ומה יקרה בכל אחד מהשלבים הללו.

החלמה ושיקום

לאחר שהשתל הונח במקומו, ההחלמה תלויה בכמה גורמים, ביניהם משך הטיפול ומידת מורכבותו. באופן כללי, ניתן לומר כי הצלחת הטיפול וההחלמה המהירה ממנו תלויים במידה רבה בהגיינת המטופל. שימוש בחוט דנטלי, צחצוח שיניים והקפדה על הגיינת הפה תורמים לאיחוי השתל בלסת במידה רבה ומונעים דלקת.

במהלך ההחלמה, ידרשו מספר ביקורים אצל הרופא המטפל לשם מעקב ובקרה, וכדי לוודא שהתהליך מופנם בצורה הראויה.

ד"ר שמעון סלוק
כתובתנו: בן יוסף אהרון 34 רמלה
טלפון: 072-3100464