ד"ר גד לוטן
בריאות ורפואה

רופא כירורג פרטי או של קופת החולים?

רבים הם האנשים אשר פונים אל רופא כירורג, במגוון רחב מאוד של מקרים שונים ולאורך כל החיים. אך יחד עם זאת, כאשר מדובר במקרה שחוזר על עצמו, או במחלה שהרופא לא מצליח למצוא את מקורה או למצוא לה מרפא הגון, רבים תוהים האם כדאי להמשיך טיפול אצל אותו רופא של קופת החולים בה הם חברים או לפנות אל רופא פרטי שייתכן ויימצא פתרון יעיל יותר לבעיה ממנה הם סובלים. כמובן, פעמים רבות ייתכן ומחשבה זו כלל נכונה ואף ייתכן כי רופא קופת החולים מומחה יותר מהפרטי, אך מלבד זאת יש עוד נתונים שחשוב לקחת בחשבון בעת ביצוע בחירה מסוג זה.

שיקולי עלות

אין ספק כי אחד השיקולים המכריעים בעת פניה אל רופא כירורג במקום הרופא המוצע לכם בקופת החולים הוא שיקול העלות. לעומת הרופא של קופת החולים, אשר לרוב התשלום לו כלול בביטוח הרפואי שלכם ולא מצריך הוצאות נוספות, רופא פרטי עשוי לעלות לכם כסף רב, ואם תלכו לכמה פגישות עמו, ייתכן שתגיעו לחשבון מנופח במיוחד, חשבון שלא כולם יכולים לעמוד בו. לכן, לפני שאתם פונים אל רופא שכזה ומתחילים טיפול אצלו, בדקו קודם כל מהו התשלום שהוא דורש, מהם תנאי התשלום וכמה פגישות צפויות לכם עמו, מה שיאפשר לכם להעריך את העלות בצורה הרבה יותר טובה.

חפשו חלופות אחרות

יחד עם זאת, לעיתים רבות חברי קופות החולים יכולים ליהנות משירות של רופא כירורג אשר נמצא בהסדר עם הקופה, וכך לא יצטרכו לשלם לו סכומי כסף גדולים בעבור השירותים שלו. לכן, לפני שאתם פונים אל קליניקות פרטיות בעצמכם, ומתכננים להוציא סכומי כסף גדולים מאוד עבור הטיפולים והייעוץ, פנו אל מזכירות קופת החולים ובדקו האם יש חלופות אחרות אפשריות. אם יש לכם כיסוי ביטוחי גבוה יתכן ותגלו כי מגיע לכם הרבה יותר ממה שידעתם וכי אתם זכאיים לפגוש רופא פרטי שיבדוק את האבחונים של רופא קופת החולים וייתן לכם חוות דעת נוספת מבלי להוציא על כך סכומי עתק.