מימוש זכויות
בריאות ורפואה

מומחה ברפואת אף אוזן גרון – על תחום ההתמחות

מומחה ברפואת אף אוזן גרון הוא רופא אשר בחר להתמחות במסגרת לימודיו בענף המשתייך לרפואה הכירורגית, אשר שמו הוא רפואת אף אוזן גרון וניתוח ראש צוואר. האף, האוזן והגרון הם חללים פתוחים, אשר כתוצאה מכך, הם חשופים לזיהומים ובעיות בריאותיות אחרות, אשר ללא קבלת טיפול נכון עלולים להחמיר. כחלק מכך, כל מי שחווה סימפטומים באזורים אלו, אשר אינו מוכרים לו או שאינם חולפים לאחר זמן קצר, חשוב מאוד שיעשה מעשה ויפנה לרופא המשפחה שלו ובמידת הצורך, הוא ידאג להפנות אותו לבדיקה אצל מומחה ברפואת אף אוזן גרון.

כיצד מאבחנים מחלות באזורים אלו?
השלב הראשוני של אבחון מחלות באזורי אף אוזן גרון, מתבצע על ידי הסימפטומים עליהם מתלונן המטופל. בהתבסס על תלונות אלו יקבע אותו מומחה אף אוזן גרון אשר יבדוק אותו באמצעות אלו כלים לעשות שימוש בכדי להגיע לרמת האבחון המקיפה ביותר של מצבו – משטח גרון, בדיקות דם, CT, ביופסיה בלוטת התריס וכן הלאה.. מכיוון שמחלות רבות באזורים אלו מתאפיינים בתסמינים דומים ולעיתים אף זהים באופן מוחלט, מומחה אף אוזן גרון, יעדיף לבצע בדיקות מקיפות ויסודיות עד שהוא יוכל להיות בטוח באופן חד משמעי באבחנה שלו.

ניתוחי ראש צוואר

כאמור, מומחה ברפואת אף אוזן גרון, מתמחה בין היתר גם בתחום של ניתוחי ראש צוואר. ניתוחי ראש צוואר הם ניתוחים המתבצעים באוזניים, בחלל האף ובסינוסים, באזור הפה, הגרון והלוע, באזורי בסיס הגולגולת והראש. הסיבות לניתוחים, כמו גם סוגי הניתוחים המבוצעים באזורים אלו הם רבים ותלויים באבחנה של הרופא. המטרות העיקריות של ניתוחי ראש צוואר הם לאפשר למטופל לשוב לתפקוד רגיל – אך ישנם מקרים בהם המטרה תהיה לשפר את מצבו הנוכחי. אזורי הראש והצוואר הם אזורים חשובים ורגישים מאוד, כאשר כמות הבעיות אליהם חשופים אזורים אלו הינה גדולה במיוחד.

כך יוצא, שהדרך היחידה שלנו לדעת שהניתוח יתבצע על הצד הטוב ביותר, היא פשוט מאוד על ידי בחירה מוקפדת של אותו מומחה ברפואת אף אוזן גרון אשר יבצע אותם.