בעלי מקצוע

מערכות אבטחה בהתאמה אישית

התקנת מערכות אבטחה

כולנו רוצים לצאת מהבית/מהעסק ולדעת שכשנחזור כל היקר לנו יימצא בדיוק באותו המקום. עם זאת, הדו"חות השנתיים שמסכמים את נתוני הפריצות לבתים ולעסקים מראות שהסיכוי לכך נמוך. מכיוון ששמירה אנושית נחשבת ליקרה והיא אינה נטולת בעיות (עייפות, חוסר תשומת לב, שחיקה וכו') יש פתרון טוב יותר – מערכות אבטחה שמתאימות הן ללקוחות פרטיים והן לעסקים קטנים.

מערכות אבטחה הן מערכות שונות בתחום הביטחון האישי והעסקי שמופעלות ללא מגע יד אדם. אמנם בעבר מערכות אבטחה היו נחלתם של העשירים בלבד, אבל כיום כולם יכולים ליהנות ממערכות אבטחה מתקדמות מבחינה טכנולוגית שמחירן סביר. המשמעות היא שכיום כל אחד יכול להפוך את ביתו/בית העסק שלו למבצרו.

מערכות אבטחה אלו כוללות מצלמות אבטחה שמצלמות תמונות פנורמיות ברזולוציה טובה ושמאפשרות צפייה מרחוק (באמצעות מחשב או סמארטפון), אמצעים שונים לבקרת כניסה שמבטיחות שייכנסו אליכם הביתה/לעסק רק מי שמורשה לעשות זאת, מערכות אזעקה קוויות ו/או אלחוטיות שמתעדות בזמן אמת כל פעולה חריגה, מיגון היקפי, מצלמות במעגל סגור, גלאים שונים (למשל לגילוי גז, הצפה ועשן) וכל מה שיבטיח לכם שקט נפשי.

 

מערכות אבטחה בהתאמה אישית

כדי להבטיח שמערכות האבטחה ייתנו את התוצאה הטובה ביותר יש לרכוש את האיכותיות ביותר, כלומר מערכות אבטחה שעומדות בסטנדרטים הגבוהים ביותר, שמספקות פתרונות שמבוססים על טכנולוגיה חדישה ומודרנית ושעושות את העבודה המצופה מהם בהצלחה. עם זאת, רכישת מערכות אבטחה איכותיות אינה מספיקה כי מערכת איכותית היא זו שמותאמת לכם בדיוק.

המשמעות היא שכמו שכל אחד מאיתנו שונה מחברו, גם בתחום מערכות אבטחה אין בית או עסק שזהה לזולתו. למשל, יש עסק שיסתפק במצלמות אבטחה לעומת שכנו שירכוש גם מערכות אזעקה, אמצעים לבקרת כניסה וכו'. בנוסף, מערכת שמתאימה להנחיות של חברת הביטוח מסוימת אינה מתאימה להנחיות של חברת ביטוח אחרת. כלומר יש לרכוש מערכות אבטחה שמספקות בדיוק את הצרכים ואת הדרישות שלכם, הן כלקוחות פרטיים והן כלקוחות עסקיים.

לכן רכישת מערכות אבטחה חייבת להיעשות ע"י חברה שאצלה הלקוחות נמצאים במקום הראשון, כלומר חברה שמתאימה את עצמה ללקוחותיה ולא להיפך ושנותנת מענה מקיף לכל אחד ואחד. למשל, חברה שמדריכה את לקוחותיה ומלווה אותם משלב הרעיון ועד ההתקנה לרבות בדיקת תקינות שוטפת, זמינות לכל בעיה, עדכון הלקוחות לגבי יישומים חדשים לצורך שדרוג ביטחונם וכמובן הפעלת מוקד 24/7.

כמו כן, מומלץ לפנות לחברה שמעסיקה יועץ מערכות מיגון ובטיחות – יועץ שמסייר בביתכם או בעסק שלכם, יספק פתרונות בתחום האבטחה שמותאמים לכם וימליץ על התקנה של מערכות אבטחה רלוונטיות. אבל לצערנו גם זה לא הכל מסיבה אחת – ביצוען היעיל של מערכות האבטחה תלוי בדבר נוסף והוא ההתקנה שלהן.

 

התקנת מערכות אבטחה

התקנת מערכות אבטחה שנעשית באופן מקצועי מבטיחה שמערכות אלו יעשו את הנדרש מהן. למשל, שמצלמות האבטחה יותקנו במקומות הרלוונטיים עבורכם, שהם יופנו לכיוון הנכון, יהיו נסתרות או גלויות (תלוי בצרכים ובדרישות שלכם) ויצלמו בצורה הרצויה עבורכם. בנוסף, לעיתים קרובות התקנת מערכות אבטחה מצריכה פעולה מורכבת כמו עבודה בגובה שנחשבת למסוכנת – מה שאומר שצריך להשאיר אותה אך ורק לידיהם של המומחים.

לסיכום – התקנת מערכות אבטחה היא עניין מקצועי לכל דבר שמצריכה ניסיון, ידע ומומחיות הודות לשילוב בין 4 תחומי דעת שונים:  עיצוב, טכנולוגיה, בטיחות ובטחון. שילוב זה הופך את המלאכה להרבה יותר מסובכת, אבל היא זו שמבטיחה שתיהנו מראש שקט גם הרחק מביתכם או מבית העסק שלכם.