קניות וצרכנות

מתנות : טרקטורון חשמלי לילדים

טרקטורון חשמלי לילדים הוא כלי רכב שמתאים לצרכים וליכולות של הילד והמחולק ל-2 קבוצות :

טרקטורון חשמלי לילדים מפלסטיק – לטרקטורונים אלו מתח חשמלי יחסית נמוך. טרקטורונים רגילים שהותאמו לילדים – לטרקטורונים אלו מתח חשמלי יחסית גבוה. אלו למעשה טרקטורונים רגילים שמונעים באמצעות סוללה חשמלית ולא באמצעות מנוע בנזין.

גודל המנוע החשמלי משפיע על פעולתו של הטרקטורון בכמה דרכים : ככל שהמנוע גדול יותר הוא מאפשר טווח של נסיעה ארוך יותר (למשל : מנוע 6 וואט  מאפשר 45 דקות נסיעה, ואילו מנוע 12 וואט מאפשר כ-75 דקות נסיעה) כמו כן, ככל שהמנוע גדול יותר צריכת החשמל היא חסכונית יותר ויש פחות תקלות בטרקטורון החשמלי שמקורן הוא מאמץ יתר  או חימום יתר.

כל הטרקטורונים החשמליים לילדים נבנו מתוך שימת לב מרבית לפרטים הכי קטנים כך שהם נחשבים לאמינים מבחינת הבטיחות ומבחינת עבירות. כל הטרקטורונים החשמליים לילדים (כולל הסוללות והמטענים) שמשווקים בארץ עומדים בתקנים שונים מטעם מכוני התקנים בארצות הברית, בישראל ובאירופה. למעשה, כלל הטרקטורונים החשמליים לילדים שמגיעים לשוק בישראל עברו מבחני ריסוק ומבחני עומסים בהצלחה והם אושרו לייבוא ולשימוש.

טרקטורון חשמלי לילדים אינו משחק ילדים או צעצוע אלא זהו כלי רכב שסביבו מרוכזת כל המשפחה בפעילות חינוכית וספורטיבית משותפת תוך הנאה של כל בני הבית. שימוש בטרקטורון חשמלי מאפשר לילדים בגילאי ארבע עד תשע רכישת מיומנות של נהיגה בטוחה וזהירה,  שיפור של יכולת הריכוז, בטחון בהתמודדות עם מצבי לחץ, רכישת אחריות אישית וגם משמשת כפעילות ספורטיבית וגופנית .

טרקטורונים חשמליים לילדים הם כלי רכב בטוחים במיוחד מהסיבות הבאות:

  1. הטרקטורון החשמלי מוגבל מבחינת יכולת ההגוי שלו כך שהטרקטורון אינו יכול להתהפך הצידה כי אין לו יכולת לתנועה סיבובית מלאה.
  2. הטרקטורון החשמלי כולל דיפרנציאל שמשפר את יציבותו של כלי הרכב.
  3. הטרקטורון החשמלי כולל מערכת הידראולית של בלמים שבולמת את כלי הרכב ביעילות
  4. הטרקטורון החשמלי כולל מערכת להגבלת מהירות הנסיעה כך שמהירות זו מותאמת לרמת הילד וליכולותיו הטכניות והמוטוריות. מהירותו של טרקטורון חשמלי אינה עולה בכל מקרה על 8 קמ"ש, מהירות שהיא בטיחותית לילדים בגיל ארבע עד תשע והמותאמת לקצב הליכה או ריצה קלה של מבוגר מלווה.
  5. הטרקטורון החשמלי כולל חיישן להפסקת פעילות המנוע במקרה של חימום יתר.
  6. הטרקטורון החשמלי כולל לפעמים חגורות בטיחות.

טרקטורונים חשמליים לילדים מונעים בסוללות והלקוח יכול לבחור את סוג הסוללה : סוללת ג'ל או סוללת ליתיום. סוללת ליתיום עומדת בתקנים הישראלים, האמריקאיים והאירופאיים ומאפשרת נסיעה רצופה של כ-50 ק"מ ללא הטענה. חשוב לדעת שמנוע הטרקטורון, המטען והסוללה שלו צריכים להיות זהים מבחינת המתח החשמלי. למשל : טרקטורון חשמלי שלו מנוע של 6 וואט מצריך סוללה ומטען באותו מתח בדיוק.

לא ניתן לבצע שדרוג של מטענים, מנועים  או סוללות למתח חשמלי יותר גדול, אך ניתן לשדרג טרקטורון חשמלי לילדים בתוספות שונות כמו : הגדלת מנוע, התקנת ידית שטח, החלפת סוללה (מג'ל לליתיום) , הגדלה של הגלגלים, הוספה של מחשב דרך שמציג בצורה דיגיטלית את מהירות הטרקטורון, את מרחק הנסיעה ואת רמת הניצול של הסוללה, הוספה של שלט רחוק, הוספה של תאורה, הוספה של קשת התהפכות, ידית אחיזה ועוד.

לסיכום – טרקטורון חשמלי לילדים הוא כלי רכב המיוחד לילדים שמאתגר אותם נפשית וגופנית ושמותאם להתפתחותם המוטורית, השכלית, והנפשית.