בעלי מקצוע כללי

חומרי איטום לגגות קלים

תעשיית הבנייה הקלה הולכת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות בישראל, וניתן לראות עוד ועוד מבנים הנבנים בשיטות ומחומרים שלא הכרנו לפני כמה שנים. בנייה קלה במידה והיא מתבצעת בצורה נכונה היא לא פחות איכותית מבנייה רגילה, והחומרים שעושים בהם שימוש אלו חומרים איכותיים ולעיתים אף זולים יותר. הייחודיות של בנייה קלה היא המהירות בה היא מתבצעת והיא נמצאת בשימוש הן בעולם הפרטי והן בעולם התעשייתי והעסקי. כחלק מאותה מגמה נבנים גם לא מעט גגות קלים לעסקים, מפעלים, חניונים, משרדים וחללים אחרים. חומרי איטום באותם גגות קלים גם הם חומרי איטום בהתאם, והם צריכים לעשות את העבודה בצורה מושלמת.

סוגים שונים, איכות גבוהה

יש חומרי איטום שונים שעושים בהם שימוש לאיטום גגות קלים. אלו חומרי אטימה פולימרים או אקריליים, חומרי גבס ופוליאוריטנים. חומרי האטימה לגגות קלים צריכים להיבחר גם בהתאם לשיפוע הגג, כך לדוגמא החומרים הפוליאוריטנים מיועדים בעיקר לגגות עם שלוליות או שיפועים לקויים לעומת החומרים האקריליים והפולימריים שמיועדים לגגות ללא הצטברות של מים.

הכנת הגג לאיטום

רגע לפני שמתחילים את עבודות האיטום חשוב לעשות עבודת הכנה בכדי שהאיטום יהיה איכותי ובעיקר אפקטיבי. חשוב להתחיל עם ניקיון יסודי של הגג מאבק, כתמי צבע או לכלוכים שנדבקו, ואפשר לעשות את זה עם צינור מים עם זרימה חזקה או מכונת שטיפה ייעודית. את החלודה אם ישנה יש לנקות עם דיסק חשמלי עם מברשת פלדה או עם מברשת פלדה לעבודה ידנית. חשוב לבצע חיזוק של ברגים אם ישנם, לאטום את החיבורים בין הלוחות, ולעשות שימוש במסטיק פוליאוריטני אם יש צורך למטרה זו. חיבור הלוחות יבוצע באמצעות כלי עבודה נטענים על מנת לחסוך זמן.

האיטום עצמו

האיטום עצמו יתחיל עם התזה של חומר בסיס שיכסה את כל הגג, ולהמתין לייבוש מלא של החומר. עבודה עם חומרי איטום מצריכה אף שכבת יסוד נוספת במקומות בהם הודבק מסטיק פוליאוריטני. לאחר מכן עוברים לשכבה השנייה ומקפידים שתכסה כל חלק בגג.

עם עבודה נכונה ובעיקר עבודה יסודית ומקצועית התוצאה שתתקבל תהיה מושלמת והיא תחסוך עבודה נוספת בשנים שלאחר מכן.