כללי

חדרי קירור תעשייתיים

כאשר רוצים להגדיר טמפרטורה ממוצעת, נהוג להשתמש במושג "טמפרטורת החדר". כאשר חושבים על כך, מניחים מיד שמדובר בטמפרטורה נעימה, לא חמה ולא קרה. אך גופים עסקיים, מפעלים, משווקים שונים ויצרנים חקלאיים זקוקים לחדרים מיוחדים, שיכולים להקנות טמפרטורה קרה במיוחד, למעשה אפילו קפואה. אלה הם חדרי קירור, שבלעדיהם משווקי מזון ומפעלים שונים וכן יצרני יינות ומוצרים קפואים לא יוכלו לפעול באופן יעיל.

מהו חדר קירור

חדר קירור הינו למעשה סוג של מקרר גדול מידות. יותר נכון יהיה להשוות חדרי קירור מקובלים למעיין מקררים תעשייתיים גדולים, אלא שההשוואה הזו גם היא איננה מדויקת. בחדר לקירור יוצרים למעשה מתקן קירור שמיוצר ומורכב בדיוק על פי הצרכים השונים שמגדיר הלקוח. בין היתר, בודקים מראש מאיזה חומר גלם יותקן החדר, בודקים מהו גודל הדלת הרצויה, מהו טווח הטמפרטורות הנדרש.

מלבד העובדה שחדר קירור אמור להיות מסוגל ליצור טמפרטורה של עד עשרות מעלות מתחת לאפס, יש צורך במנגנון שליטה בלחות. מוצרי מזון שצריכים טמפרטורה מצוננת או קפואה יכולים להינזק בתנאים של לחות שאיננה מתאימה. כדי להתקין חדר מסוג זה יש לפנות לחברות מתמחות, שמסוגלות ליצור חדרים בגדלים שונים, לתנאי קירור שונים, בתנאי אטימות ולחות מוגדרים. יש להתאים מנוע חזק וחשוב גם ההספק. יש צורך במוצר איכותי, שיוכל לעבוד ברציפות ועם מינימום של תקלות.

יצרנים, משווקים, קמעונאים

למי נדרשים חדרי קירור? מפעלים רבים בתעשיית המזון זקוקים לחדרים שכאלה וכן גם יצרנים של חומרי גלם למפעלי מזון. יצרני חלב ומחלבות, יצרני גלידות ובשר, יצרנים של מוצרים מוקפאים. גם יבואנים ויצואנים רבים צריכים חדרים שכאלה וכן מרכזים לוגיסטיים של סיטונאים וקמעונאים וכן רשתות מזון.

בנוסף, יצרני מוצרים חקלאיים זקוקים גם הם לחדרים שבהם ניתן לשמור פירות וירקות בטמפרטורה מבוקרת וכן גם מגדלי תרנגולות לביצים ויקבים. גם יצרני של מוצרי בצק בכמויות גדולות צריכים חדר גדול לקירור וכן גם מפעלי גלידות.  נחוצים לכם חדרי קירור באיכות מעולה? אל תוותרו על ספק שמקפיד על ייצור מדויק, מפרט מלא, בקרת איכות וכמובן – גם אחריות.