בעלי מקצוע כללי

דיני משפחה, ירושות וצוואות

תחום דיני משפחה מהווה חלק מענף המשפט האזרחי ועוסק בהסדרת סכסוכים ומחלוקות בתוך התא המשפחתי זאת, במגוון סוגיות משפטיות חשובות, כגון הליכי גירושין, מזונות ילדים, הסכמי ממון, אפוטרופסות, ירושות וצוואות. במדינת ישראל, סמכות השיפוט בענייני משפחה נתונה הן לבתי המשפט לענייני משפחה והן לבתי הדין הדתיים.

זהו תחום רחב, דינמי ומאתגר, המצריך בקיאות בדינים השונים ושליטה בהלכות הפסיקה של שתי הערכאות המוסמכות. לפיכך, ישנה חשיבות רבה לקבל ייעוץ וליווי משפטי של עורך דין מקצועי ובעל מומחיות וניסיון מוכח בתחום.

החקיקה הרלבנטית

לענייני ירושה וצוואה יש רלבנטיות רבה עבור כל אדם מקרב הציבור, בשלב כלשהו במהלך החיים. שכן, לאחר שאדם נפטר יש להסדיר את חלוקת הרכוש שצבר, בין אם מכוח צוואה שהותיר אחריו או מכוח כללי הירושה על פי דין. חוק הירושה, תשכ"ה – 1965 והתקנות שהוצאו מכוחו, קובעים הוראות מפורשות לגבי אופן עריכת צוואה, הגשת התנגדות לצוואה, ביטול צוואה, הגשת בקשת צו לקיום צוואה, סדר הירושה על פי דין, קבלת צו ירושה ועוד.

בסעיף 2 לחוק, נקבע כי "היורשים הם יורשים על פי דין או זוכים על פי צוואה; הירושה היא על פי דין זולת במידה שהיא על פי צוואה". כלומר, באמצעות עריכת צוואה, יכול כל אדם עוד בחייו, להחליט מי הוא רוצה שיירש אותו ובאיזה אופן יחולקו כל הנכסים והרכוש לאחר פטירתו. אולם, במידה ואדם הלך לעולמו בלי להשאיר אחריו צוואה, יש לפעול בהתאם לסדר הירושה הקבוע בחוק.

גבי שמואלי – משרד עורכי דין
משרדנו מתמחה בדיני משפחה, צוואות וירושות
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר :






מהי צוואה?

המדובר במסמך משפטי מחייב, בו מצווה האדם מה ברצונו שייעשה ברכושו לאחר מותו. כל עוד האדם בחיים, יש באפשרותו לשנות, להוסיף או לבטל את הוראות הצוואה, לפי שיקול דעתו. אולם, לאחר מועד פטירתו ייקבע התוקף לפי תאריך הצוואה, כך שהנוסח האחרון יהיה מחייב ואין להתייחס לנוסחים אחרים שנעשו קודם לכן.

על פי סעיף 18 לחוק, קיימות מספר דרכים לעריכת צוואה, ביניהן צוואה בכתב יד, צוואה בעדים, צוואה בפני רשות וצוואה בעל פה. לכל אחת מצורות הצוואה יש הוראות ספציפיות בחוק, המורות כיצד יש לערוך אותה, על מנת שתהיה חוקית ותקפה. כך לדוגמה, צוואה בכתב יד צריכה להיכתב כולה בכתב ידו של המצווה בלבד, בתוספת התאריך בו נערכה ולכלול את חתימתו. על מנת לקיים את הוראות הצוואה, נדרשים היורשים המופיעים בה לקבל צו לקיום צוואה מאת הרשם לענייני ירושה במשרד המשפטים, המעניק לה תוקף משפטי מחייב כלפי כל העולם.

מהו צו ירושה?

במצבים בהם נפטר אדם, ללא שערך צוואה, יחולק עזבונו בין היורשים החוקיים, לפי הסדר המצוין בסעיף 10 לחוק. צו ירושה הינו צו משפטי בו מצהירים מיהם היורשים על פי דין של המנוח ומה הזכויות שלהם ברכושו. את הבקשה לקבלת צו ירושה יש להגיש באופן מסודר לידי הרשם לענייני ירושה ולצרף אליה את כל המסמכים והאישורים הנדרשים. כמו כן, ניתן להגיש את הבקשה לידי בית הדין הרבני, בכפוף לקבלת הסכמת כל הצדדים הרלבנטיים. לאחר מתן צו ירושה, יראו אותו כבעל תוקף מחייב מעתה והלאה, במידה שלא שונה או בוטל מכוח החוק.

לסיכום

תחום דיני משפחה הינו מורכב ומגוון ויש לפעול בצורה מקצועית ומדויקת על מנת להצליח למצות את הזכויות החוקיות. בכל סוגיה משפטית בתחום דיני משפחה לרבות ירושות וצוואות, מומלץ להקדים ולפנות לקבלת סיוע משפטי מאת עו"ד גבי שמואלי, בעל משרד עורכי דין מומחה לדיני משפחה.

משרדנו הוקם בשנת 2005 באיזור הצפון. המשרד ממוקם בשד' משה גושן 63/3 בקרית מוצקין המהווה כיום את אחד ממשרדי עו"ד הבולטים והמתפתחים בקריות.

משרדנו הינו משרד בוטיק איכותי וייחודי אשר קיים למעלה מ-15 שנים ומעורה בתחומי משפט שונים, בחיי הכלכלה, החברה, רשויות מקומיות וממשלתיות ומתמקד בראיה עסקית כלכלית ומקיפה לטובת הלקוח. המשרד שם לו למטרה להעניק ללקוחותיו שירות אישי ייחודי, מקצועי, מהיר ויעיל. עורכי הדין במשרד עומדים לרשות הלקוחות בכל עת על מנת להעניק חווית שירות שלמה ומלאה וליתן את המענה המשפטי הטוב ביותר בהתאמה לנסיבותיו האישיות של כל לקוח ולקוח.

המשרד מעניק מגוון רחב של פתרונות משפטיים ועוסק בין היתר בתחומים הבאים: פלילי ותעבורה, דין צבאי, הוצאה לפועל, פשיטות רגל, דיני בנקאות, דיני חברות, רשויות מקומיות, דיני נזיקין (נזקי גוף ורכוש), תאונות דרכים, דיני עבודה, דיני משפחה וירושה, בית דין רבני, מקרקעין ועוד. למשרד מחלקת ליטיגציה פעילה ביותר, המעורבת במגוון רחב של הליכים משפטיים ובהיקפים גדולים בכל תחומי המשפט, בכל בתי המשפט השונים: בית משפט השלום, בית משפט המחוזי, בית משפט העליון, בג"ץ, בית משפט לעניינים מנהלים, בית דין צבאיים, בתי דין רבניים, בתי דין לעבודה. מחלקת הליטיגציה עוסקת בייעוץ משפטי שותף בתחומים נרחבים, במתן חוות דעת משפטיות ובהערכת סיכויי תביעה.

המשרד חורט על דגלו מצוינות, מקצועיות ומסירות ללקוח ומשלב יצירתיות וחדשנות שהובילו ליצירת לא מעט תקדימים משפטיים ששינו את פני המשפט בישראל בתחומים רבים.

לייעוץ ניתן ליצור קשר עם משרד עורכי דין גבי שמואלי
טלפון: 04-8734233, 052-2367012
כתובתנו: שדרות גושן 63/3, קרית מוצקין.