כללי

בית של תקווה

במהלך החיים העמוסים, בהם אנחנו נדרשים למילוי של תפקידים רבים בבית ובעבודה, ישנם רגעים שבהם הכוחות הולכים ואוזלים ותחושת הייאוש גדלה. משבר נפשי חריף מטופל בדרך כלל באמצעות אשפוז פסיכיאטרי. החיסרון הברור של האשפוז הוא תופעת הדלת המסתובבת. רבים מהמתאשפזים חוזרים בסופו של דבר חזרה אל בית החולים.

בית של תקווה, מספק למתמודדים מסגרת אלטרנטיבית חמה ומחבקת. מסגרת אישית בסביבה תומכת, במרחב מוגן שבו ניתן לבנות את כוחות החיים מחדש. המקום מיועד עבור אנשים המתמודדים עם משבר נפשי ראשון או חוזר וזקוקים לבית חם. אנחנו מחליפים את מסגרת האשפוז הרגילה בתנאים מטיבים, באווירה ביתית ורגועה. המקום נמצא בכרמיאל אזור הגבול בין הגליל העליון לתחתון. זהו אחד האזורים היפים בארץ והוא תורם באופן משמעותי לתהליך ההחלמה.

הצוות של הבית מכיל מטפלים מכל הקשת הרחבה של מקצועות הטיפול. פסיכותרפיסטים, מרפאים בעיסוק, מטפלים באומנות, ביבליותרפיסטים, מומחים בפסיכיאטריה ועובדים סוציאליים.

הבית פועל כמרכז הוליסטי, המאפשר למטופל להתבונן בשלב זה בחייו כצומת להתפתחות ולצמיחה. המסגרת בנויה כהעצמה של המורכבות בדרך לבנייה חדשה. אנחנו משלבים את הטיפול עם תחום הרפואה האלטרנטיבית כולל יוגה ופעילות גופנית. הגישה ההוליסטית, מתייחסת אל האדם כמכלול שלם ולא כאל מטופל המגיע אלינו עם בעיה. הגישה בנויה על מתן משמעות לסבל, בדרך להתפתחות ולצמיחה חדשה.

בית מאזן – בית של תקווה
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר :





גישת הדיאלוג הפתוח

גישת הדיאלוג הפתוח משלבת את הטיפול הפרטי בטיפול משפחתי ומערכתי כולל. לשם תהליך ההחלמה כל המשפחה נרתמת לעניין ויוצרת קהילה תומכת ומכילה. גם הצוות המקצועי שלנו שותף לתהליך וביחד נבנית קואליציה תומכת בשביל לסייע לכם לחזור לתפקד מחדש.

גישת הדיאלוג הפתוח אינה בנויה על בסיס תרופתי. אנחנו משתמשים בתרופות אך ורק במינון הנדרש, בשביל להפחית את התסמינים הפסיכוטיים. פסיכוזה בהתאם לגישה זאת, אינה מחלה או הפרעה נפשית אלא משבר זמני שעלינו להתייחס אליו בהתאם. דיאלוג פתוח משמעותו שיתוף מלא של המטופל בתהליך הטיפולי. האדם עומד במרכז וזכותו של כל אדם לקבוע מה יתרחש בחייו. משבר פסיכוטי אינו העדר איבוד הצלם האנושי, אלא מצב זמני של טשטוש גבולות. דיאלוג פתוח מתקיים בביתו של המטופל. אצלנו בבית של תקווה ניתן לקיים מפגשים בקליניקה באותה מתכונת של ליווי בבית. גישת הדיאלוג הפתוח עובדת באופן דמוקרטי מתוך מתן כבוד לשיקול דעתו של המטופל. כולנו ביחד שותפים לתהליך הליווי וההחלמה בדרך חזרה אל החיים עצמם.

בית מאזן – בית של תקווה
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר :





השהות בבית

בית של תקווה מציע מסגרת תומכת, מכינה לחיים בגישת הדיאלוג הפתוח. השהות נמשכת עד שלושה חודשים והיא מיועדת עבור אנשים שעברו משבר ומעוניינים בסביבה טיפולית מטיבה כתחליף לאשפוז פסיכיאטרי. הבית מיועד לתשעה גברים ונשים במשבר נפשי ראשון או חוזר. הצוות המקצועי שלנו מלווה אתכם לכל אורך התהליך. אתם זוכים לליווי צמוד של פסיכולוג ופסיכיאטר כולל עזרה של אנשי טיפול מכל הקשת הטיפולית. במהלך השהות נרכשים כלים לבנייה מחדש של חיים בעלי טעם ומשמעות. חיים של עבודה ויצירה. ליווי משפחות במשבר נפשי בהתאם לגישת הדיאלוג הפתוח רואה במשפחה חלק משמעותי בתהליך ההחלמה. אנחנו עובדים ביחד אתכם, למיצוי כל הזכויות המגיעות לכם, כולל הכנה לסל שיקום. בסופו של יום, כל אדם זכאי לחיות את חייו מתוך תחושה של רווחה. לא נולדנו לעולם הזה לבד ללא הגנה. אנחנו אחד עם השני ויש לנו מחויבות אמיתית לזולת. בית של תקווה מציע לכם מקום של שקט מחוץ להמולת החיים בשביל לחזור לעולם בכוחות מחודשים.

יצירת קשר: בית של תקווה
אימייל: azil2@walla.com
טלפון: 050-3983888