בריכות שחייה פרטיות
בנייה ושיפוצים כללי

איכות חיים : בניית בריכות שחייה

בילוי בבריכה השחייה יכול להיות חוויה מרעננת, נעימה. עבור אנשים מסוימים, בילוי בבריכה יכול להיעשות אך ורק בבריכה ציבורית, גדולה והמונית. אחרים, יכולים להרשות לעצמם לבנות בריכה סמוך לבית, בהתאם למפרט מבוקש של גודל, עומק, איכות ומחיר. בין אם מדובר בבריכה לשימוש פרטי ובין אם מדובר בבריכה לשימוש ציבורי, בניית בריכות שחייה חייבת להיעשות באופן איכותי, מקצועי וללא פשרות. בריכה מתוכננת היטב, בריכה מאובזרת היטב, כזאת שיש בה מנגנונים לשמירה על איכות המים תספק חוויה משופרת, בטוחה, נעימה ואיכותית.

בריכת בטון ובריכה מתועשת

כאשר פונים לחברה שמציעה שירות בניית בריכות בטון, יש לוודא שהיא תוכל לספק את המענה המתאים. יש חברות שעוסקות אך ורק בבניה של בריכות ציבוריות. אחרות עסוקות אך ורק בהקמה ובניה של בריכות פרטיות. יש כאלה שמסוגלות להציע מגוון דגמים, בגדלים שונים, לצרכים ולמטרות שונות.

יש לשים לב גם שמגוון סוגי הבריכות האפשרויות גדול מאוד, ויש חברות שמתמחות בסגנון מסוים ולא בסגנון אחר. בריכות פיברגלס, למשל, היא אחת הנפוצות ביותר כאשר מדובר בבריכות גדולות או בריכות ציבוריות. למרות שדגם כזה יכול בהחלט להתאים גם כאשר רוצים בריכה פרטית ליד הבית, יש גם אפשרויות אחרות שיכולות להתאים. בריכות מתועשות, למשל, דמות מאוד מבחינת מראה לבריכות הבטון היצוקות. יחד עם זאת, אלה הן בריכות שאפשר להקים במסגרת זמן קצרה יותר ולא פחות חשוב – בתקציב הרבה יותר נוח. בריכה מתועשת תעלה כמחצית מבריכת בטון, אך היא לא תתאים למתקן של בריכה ציבורית שמיועדת לשימוש מספר רב של אנשים מי יום ביומו.

בריכה צלולה ונקיה

לא מספיק להחליט האם מעוניינים בבריכת בטון, האם עדיפה בריכה מתועשת או שמא פתרון אחר יהיה עדיף. חשוב גם לקחת בחשבון את כל המנגנונים והאמצעים שיש להתקין לצורך שמירה על מים נקיים וצלולים. בניית בריכות שחייה ציבוריות ראויה תתבצע בדרך כלל ביחד עם הקמת חדר מכונות המבוסס על חשמל. חדר המכונות הזה משלב בתוכו צנרת, מנוע, משאבות, פתרונות לשליטה במערכת הכלור, מסננים לשמירה על מים נקיים.

בניית בריכות שחייה עם חדר מכונות איכותי, שפועל בלי ליצור רעש מחריש אוזניים, תספק בריכה נקייה וצלולה. מי שיוותר על חדר מכונות טוב עשוי לגלות עד מהרה שהמים בבריכה מהווים מקור לריח רע, עשויים להתפתח בקטריות, אצות ועוד. יש לציין שמנגנון הסינון ביחד עם מנגנוני הכלור ומסנני החול או מסננים מסוגים אחרים יבטיחו שהבריכה תישאר נקייה ושמראה שלה יהיה אסתטי ונעים לעין. כל זאת, בלי צורך להשתמש ביותר מדי כלור, מה שמביא לצריבה בעור או בעיניים.

בריכה יפה ואסתטית

היבט נוסף שמתקשר לכל פרויקט של בניית בריכות שחייה הוא הפן האסתטי והעיצובי. בריכות מסוימות יכולות להיות בעלות מבנה מרובע, דפנות ישרות, עיצוב סטנדרטי. עם זאת, בריכות פרטיות יכולות להיות גם בעלות מראה ועיצוב אחרים לגמרי. בריכות פרטיות יכולות להיות בעיצובים מעוגלים, בצורות כמו ח, ר, T, עיגול או פרח. יש אפשרות גם להזמין בריכות בעיצוב אישי, כזה שיתאים באופן מדויק לגינה הסמוכה, לבית הסמוך.

כאשר בונים בריכות ציבוריות, כדאי לחשוב לא רק על הבריכה עצמה אלא גם על פתרונות שיכולים להשתלב עימה באופן הנכון. חשוב להחליט איזה מן חיפוי ואילו מן אבנים או ריצוף כדאי לשלב בה ובסביבתה. כדאי להחליט האם רוצים להוסיף מזרקות יפות, פתרונות יפים של תאורה, אולי גם פתרונות הצללה. תכנון נכון, איכותי ומוקפד, הוא המפתח לתוצאות מרהיבות במיוחד.