כלכלה ופיננסים קניות וצרכנות

איך מתאימים קופות ממוחשבות לעסק?

כל ילד צפה בתוכנית המציאות השרדות – אבל בקרב כל עסק המציאות היא ההשרדות . השרדותו הכלכלית של עסק נובעת מהצלחתו העסקית כי בלי הצלחה עסקית אין כלל קיום לעסק. חשוב לדעת שהצלחה עסקית מגיעה לאחר שהעסק ניצל את יתרונותיו לעומת מתחריו.  קופות רושמות ממוחשבות הן אחד האמצעים להשגת יתרונות אלו כי הן מאפשרות לעסק מעקב וניהול של תחומים שונים, למשל : מלאי, מכירות, עובדים, ספקים ולקוחות. קופות רושמות ממוחשבות הן לא רק אמצעי לרישום הוצאות/הכנסות של העסק אלא מרכיב הכרחי בכל בית עסק והאפשרויות שלהן כמעט בלתי נגמרות. למשל : קופות רושמות ממוחשבות יכולות לנהל את המכירות של בית העסק ולהצביע על מגמות קנייה בקרב הלקוחות של העסק כך שלבית העסק יהיה יתרון על המתחרים. יתרון זה הוא הכרח בדרך להצלחה כלכלית של העסק, לקיומו ולהשרדותו. לכן, קופות רושמות ממוחשבות מהוות את לב העסק והן חיוניות בכל עסק ועסק.

איך מתאימים קופות רושמות ממוחשבות לבתי עסק?

התאמה זו צריכה להיות מבוססת על מאפייני בית העסק ועל סוג המוצרים שמוצעים בו. ככלל, התאמה של קופות רושמות ממוחשבות לבתי עסק ולהיפך היא פעולה בעלת חשיבות כלכלית רבה, למשל :  עסקים קטנים לא יהנו מכל האפשרויות שמוצעות בקופות רושמות ממוחשבות ואילו עסקים גדולים או רשתות יצריכו קופות רושמות ממוחשבות בעלות פונקציות מרובות. לדוגמה : קופה רושמת ממוחשבות של מסעדה יספקו מידע הרלוונטי למסעדה ואילו קופות רושמות ממוחשבות בחנות מכולת יספקו מידע שרלוונטי לחנויות מכולת : מלאי, הזמנות, ספקים ועוד.

איך לבחור קופות רושמות ממוחשבות לבית עסק?

בחירה מושכלת של קופה ממוחשבת ממוחשבות לעסק מתחשבת במטרות ובצרכים הייחודיים של העסק. מומלץ למפות אלמנטים אלו ולהתבסס על התכנית העסקית של העסק ועל מאפייניו הייחודיים  כמו מס, משכורות, מוצרים ועוד. כמו כן, קניית קופות רושמות ממוחשבות תיעשה עם השלמת תהליך המיפוי של בית העסק.
מה יש כיום בשוק הקופות הרושמות הממוחשבות?

  • קופות רושמות ממוחשבות לניהול עובדים ע"י חישוב של שעות עבודה באמצעות שעון נוכחות
  • קופות רושמות ממוחשבות לניהול קשרי ספקים ע"י הנפקת מסמכים שונים (כגון חשבוניות או תעודות משלוח) וקבלת סחורה
  • קופות רושמות ממוחשבות לניהול מלאי שמאפשרות מעקב אחר מוצרי העסק השונים ובקרה על המלאי
  • קופות רושמות ממוחשבות לביצוע מבצעים שמאפשרות לבית עסק קבלה של תשלומים באמצעים מגוונים, למשל : על ידי קופונים, תווי קניה, כרטיסי מתנה ועוד.
  • קופות רושמות ממוחשבות שמנהלות לקוחות ומאפשרות לבית העסק התאמה בין המכירה לבין הלקוח, למשל : לקוחות שמשלמים בתשלומים/באשראי/בהקפה ועוד.
  • קופות רושמות ממוחשבות שמנפיקות דו"חות קבועים או דו"חות בהתאם לדרישה ספציפית (למשל דו"ח מלאי).

מה כדאי לקחת בחשבון טרם ביצוע הקנייה של קופות רושמות ממוחשבות?

לפני כל קנייה של קופות רושמות ממוחשבות כדאי לשקול את האלמנטים הבאים :

  • אישור מרשויות המס – הקופה הרושמת הממוחשבת תוכר ותאושר ע"י מס הכנסה
  • קלות השימוש וההפעלה – הקופה הרושמת הממוחשבת תהיה קלה לשימוש ולהפעלה.
  • שירות– הקופה הרושמת הממוחשבת תלווה באחריות מטעם החברה או החנות שבה היא נקנתה ותלווה בשירות תיקונים יעיל, מהיר וכלל ארצי.

קופות רושמות ממוחשבות אינן רק יעילות מבחינה עסקית ולא רק מהוות יתרון יחסי לעסק על פני מתחריו. קופות רושמות ממוחשבות מהוות את הלב של בית העסק מתוקף המערכות השונות שהן מכילות והן יכולות להיות יעילות אף יותר עם חיבורן לאלמנטים שונים בעסק כמו משקל, מצלמות, ברקודים ועוד.